Få et website der konverterer bedre.
4 punkter der skaber mere forretning på dit website.
Stop! Læg telefonen fra dig! Er du ved at ringe til din webdesigner, fordi du synes dit website ikke konverterer godt nok, så vent lidt og spar den opringning.
Jeg har samlet fire spørgsmål, du skal stille dig selv. Har du ikke styr på dem, så få det, inden du bruger en masse penge på design og udvikling. Mange overser disse helt elementære punkter. Kig på dit website med disse spørgsmål i baghovedet. Tilret og test. Indtil du ser en positiv ændring. Du sparer ikke bare penge på udvikling, der kan også være rigtig god forretning i at få din konverteringsrate op.
1. Hvilket problem løser du for dine kunder?
Gør det tydeligt i headeren, hvordan du hjælper dine kunder. Alt for mange skriver alt for kompliceret og vævende, men fakta er at dine kunder er væk igen, hvis de ikke indenfor de første par sekunder forstår hvordan du kan hjælpe.
Tip 1.
Tag udgangspunkt i WHAT, HOW, WHY modellen til at få teksten på plads. (Hvad er det du laver, hvordan laver du det og hvorfor gør du det.)
2. Hvordan ser dine kunders liv ud efter de har købt dit produkt?
Alt for mange taler for meget, og specielt for meget om sig selv. Men den går ikke, vi lukker af når vi hører mig, mig, mig. Fortæl derimod hvordan du kan ændre dine kunders liv med dit produkt.
Tip 2.
Betragt dine kunder som helten og dig og dit produkt som en guide. Hvordan kan du hjælpe med at skabe en transformation for dine kunder.
3. Hvad er konsekvensen for kunden ved ikke at købe dit produkt?
Du skal ikke lave en skræmmekampagne, men du må meget gerne prikke til dine kunder og give dem opfattelsen af, at de går glip af noget, hvis de ikke køber dit produkt.
Tip 3.
Lav en liste med 3-5 udsagn og spred dem gerne strategisk på dit website. Eks. “Er du også træt af skjulte gebyrer?
4. Hvad skal kunden gøre for at købe dit produkt?
Du skal ikke være bange for at være for “pushy” med dine CTA’er. Første gang jeg er på dit website er det for at danne mig et indtryk af dig og dit produkt. Men 2. eller 3. gang er det for at foretage et køb, og der bør jeg altså ikke skulle lede efter køb-knappen.
Tip 4.
Hold det super enkelt og benyt gerne kun en enkelt CTA. Placer den gerne øverste til højre i din menu. Studier har vist at de fleste læser dit website enten som et Z eller F.